Om du funderar på en utförsäljning eller sample sale för ditt märke, så har du verkligen hittat rätt. Vi har olika lokaler som fungerar perfekt för utförsäljningar och har gjort succéartade sample sales med Eytys, Whyred, Hope, Stylein, Happy Socks, Myrqvist och många fler! Vi har skrivit ihop en guide till våra bästa tips för en lyckad utförsäljning. Vi har 2 lokaler för detta; Underground på Grev Turegatan 30 och Park på Sturegatan 18.

1. Utförsäljning handlar om location, location, location

Detta är A och O för en lyckad utförsäljning, du måste ligga mitt i smeten så att dina kunder hinner dit innan eller efter jobbet, eller på lunchen. Om du lägger utförsäljningen på ditt kontor kanske du sparar några kronor i lokalkostnad, men går också miste om hundratusentals potentiella kronor i försäljning. En av våra kunder sålde för mer än 2 miljoner kronor på 3 dagar och kunde göra sig av med alla sina gamla restlager.

2. Ja, klart du ska ha VIP-kväll på din sample sale

Missa inte chansen att belöna dina största fans lite extra genom att passa på att köra en VIP-kväll kvällen innan utförsäljningen ska börja. Bjud in alla från ditt nyhetsbrev eller FB-grupp att komma innan alla andra, vilket brukar leda till bättre försäljning

3. Shoppingsugna är uppe med tuppen

Vilken är den bästa tiden för en utförsäljning? Innan jobbet såklart! Du kan bara ana hur tidigt människor är beredda att gå upp för att vara först på plats och välja plaggen först. De flesta som har sina utförsäljningar hos oss öppnar 07.00, men ett företag testade 06.30 och det var kö då med! Så våga öppna tidigt.

4. Alla vill prova grejerna

Människor kommer att vilja prova, och kommer att behöva provrum för att göra det. I brist på provrum kommer folk att bli väldigt “kreativa” i hur de testar plaggen, och dina kunder kommer att antingen visa mer hud än de hade önskat eller dra på plagg över sina egna kläder. Kort sagt – ordna provrum för minska krånglet och öka försäljningen!

5. Gör det smooooooooooth att shoppa

Anledningen till att folk ofta lämnar en utförsäljning, är på grund av mycket folk, för lång kö till provrummen eller kaos vid kassan. Tänk igenom innan hur du vill att folk ska röra sig i lokalen, precis som IKEA är experter på.

Pilar i golvet med flödet du vill att folk ska ta i lokalen, tydligt uppmärkta provrum och många kortterminaler är en bra början. Att ha extra personal som hela tiden viker och hänger tillbaka kläder gör det också lättare för kunderna att se plaggen.

Lycka till med din utförsäljning och kontakta oss på info@helio.se eller 08 522 232 00 om du vill hyra centralt belägna lokaler där vi gjort massor med utförsäljningar. Här kan du läsa mer om Underground på Grev Turegatan och Park på Sturegatan.

More Community News

Call us +46 8 522 232 00 Mailinfo@helio.se