Tänk dig att du startar en företagspodd 2019 som till slut har tusentals lyssnare varje vecka! Din nya podd blir både en PR-raket och en modern kundtidning i ljud. Lars Carlén avslöjar hur du skapar innehållet som får det att ”pirrar till” och vad som gör att publiken tipsa andra om podden.
Podcaststrategen och podcastproducenten Lars Carléns mål är att bidra med idéer för en röd tråd och spridning. Lars är journalisten som de senaste 19 åren har gjort intervjuer och skrivit för exempelvis Internetworld, Finanstidningen, Industry Standard Sverige och Du&Co. Dessutom böcker för Liber. Han har insett att oavsett kanal är det tre saker som avgör för att budskapet ska nå publiken: genuina berättelser, ett ordentligt för- och efterarbete och en kreativ strategi för spridning.
Förutom topptips för din framtida eller redan befintliga podd bjuder vi som alltid på en smarrig lunch – allt du behöver göra är att skicka ett mail innan den 11 December till martin.tallvid@helioworks.se för att säkra upp din plats!
Vill du redan nu få några goda råd om podd, hittar du Lars poddtips på bloggen Tonträff för podd
Foto: Mattias Lindbäck