När: 24 April 12.00
Var: Helio GT30
Vilken marknadsföring online skapar försäljning? Machine Learning kan ge svaret.
“Half the money I spend on advertising is wasted; the trouble is, I don’t know which half.” Trots att vi nu kan mäta det mesta online gäller det här gamla citatet till stor del fortfarande.
I genomsnitt föregås ett köp online av mer än fem besök till sajten. Ofta från flera olika marknadsföringskanaler, så hur ska man veta vad som faktiskt skapar försäljning? För att kunna utvärdera sina marknadsinsatser så måste man också förstå hur en kunds köpresa faktiskt ser ut och vilka kanaler som påverkar ett köp. Många mäter ROI på marknadsinsatser bara på sista klicket men köpresan börjar ofta långt tidigare.
Divvit jobbar med analys av försäljning online och har med hjälp av Machine Learning utvärderat vilka kanaler som driver mest försäljning.
Divvits grundare David Linell presenterar resultaten och pratar om köpbeteende online och utvärdering av marknadsföring och försäljning.
Under Learn@Lunch bjuder vi som alltid på lunch och möjligheten att nätverka med övriga deltagare.
OSA till Helios Head Curator, martin.tallvid@helioworks.se senast den 20:e April, har du eventuella allergier så informera gärna om det när du osar, TACK!