Generation Z – nästa generation vill ha en rejäl pension

De är många. De är uppvuxna på internet. Men de är inte alls som du tror.

Uppvuxna med finanskris, flyktingkris och klimatångest. Konservativa och liberala samtidigt. Ovana vid socialt umgänge i verkliga livet. Generation Z kommer att ställa nya krav på dig som arbetsgivare, kollega och entreprenör.

Varumärkes- och employer brandingbyrån Brandcentric har studerat aktuell forskning och debatt om generationen som är född efter 1995 och som följer efter generation X och Y. Den första undersökningen gjordes 2016 och nu kommer uppföljningen.

Under denna Learn@Lunch får du viktiga insikter om hur du ska förhålla dig till en ny generation som ställer gamla sanningar på sin spets.

Brandcentric vet hur du ska vårda och utveckla ditt arbetsgivarvarumärke så att du ökar din förmåga att attrahera medarbetare som kan vara med och bygga framtiden. Välkommen till Learn@Lunch där du får en fördjupad förståelse för de förväntningar och krav som du måste ha koll på och agera på redan idag.

Självklart bjuder vi, som alltid på en härlig lunch under tiden som du inspireras – OSA till martin.tallvid@helio.se senast den 10:e Maj för att vara säker på att just du har en plats!

More Community News

Call us +46 8 522 232 00 Mailinfo@helio.se